lauantai 28. lokakuuta 2017

Kursseja työelämän tarpeisiin

Järvilakeuden kansalaisopistossa järjestetään kursseja myös nykypäivän työelämän tarpeisiin yrityksille ja organisaatioille.  Lokakuun lopulla palvelualan ammattilaisia saapui kouluttamaan filosofian tohtori, tutkija Marjo Kamila. Hän on perehtynyt palvelumuotoiluun ja visuaaliseen yritysviestintään.  

- Palvelumuotoilu on asiakaskokemuksen kehittämistä kokonaisvaltaisesti pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Palvelumuotoilussa on tärkeää ymmärtää, miten asiakkaat kokevat palvelun ja käyttävät sitä. 

Esimerkiksi kun asiakas saapuu autohuoltoon, ei palvelukokemukseen sisälly vain itse huolto, sen laatu ja hinta. Siihen vaikuttavat ympäristö, onko se viihtyisä ja voiko siellä tehdä töitä kannettavalla tietokoneella. Saako autohuollosta kyydin työpaikalle ja takaisin. Vai onko tila niin likainen, ettei siellä voi oleskella ollenkaan?

Palvelun tulisi olla niin hyvää, että jokainen asiakas voi suositella yritystä tuttavilleen. Silloin asiakkaan odotukset ovat ylittyneet, juuri niin kuin silloin jos autohuollosta saisi kyydin työpaikalle. Puhutaan myös palvelueleestä, extrana tarjottavasta palvelusta, joka henkilökohtaistaa asiakkaalle tarjotun palvelun. 

- Palvelumuotoilun prosessissa asiakas otetaan mukaan kehittämään yrityksen palveluja ja siinä mietitään miten yritys voisi hyödyntää uudella tavalla asiakkaiden ideoita. 

Yritys voi kehittää sisäistä palveluprosessiaan ja asiakkaille näkyvää kokemusta brändikäsikirjalla. Se ohjeistaa siitä, miltä yritys näyttää, miten se viestii, palvelee ja miten henkilökunta toimii työyhteisössä.  

Kamilan luennon lisäksi kurssiin sisältyy työpajapäivä, jolla osallistujat voivat soveltaa oppeja omaan toimintansa kehittämiseen. 

Mikäli sinun yritykselläsi tai yhteisölläsi on koulutustarpeita, ota yhteyttä Järvilakeuden kansalaisopistoon! Opisto järjestää luennoitsijan tai työpajan vetäjän, varaa tilat ja hoitaa tarvittaessa kurssin tiedotuksen. Räätälöidään juuri teidän ryhmällenne sopiva kokonaisuus!



















Filosofian tohtori, tutkija Marjo Kamilan aiheena oli palvelumuotoilu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti